FANDOM

Screen70

Miasto pod Kopułą widziane z zewnątrz

Miasto pod Kopułą – miasto, znajdujące się w zachodniej części prowincji Abessa. Pokryte jest jasną kopułą. Miasto jest centrum wielu konfliktów, a atmosfera w jego granicach wciąż jest napięta. Zamieszkują je ludzie, którzy przede wszystkim cenią sobie wolność. MIeszkańcy należą formalnie do różnych frakcji, w rzeczywistości jednak tutaj ma panować wspólnota nie ich, a ludzi. Funkcję straży pełnią Klerycy, którzy ostatnio nie wpuszczają nikogo poza samymi z nich lub osoby, które mają przepustkę.

HistoriaEdytuj

Miasto pod Kopułą powstało setki lat przed akcją ELEX i zostało stworzone przez Wielką Radę Magalana. Organizacja ta chciała stworzyć ogólnoplanetarny rząd oraz zjednoczyć wszystkie frakcje w jednym celu - uratować Magalana. Dzięki niej oraz jej postanowieniom Klerycy, Banici i Berserkowie przeżyli nawet 40 lat pokoju. Po tamtym okresie rozpoczęły się walki Banitów z Klerykami, Berserków z Klerykami i Banitów z Klerykami, z czego najwięcej było tego drugiego typu. Technologia Ignadonu przeciwko magii Edanu okazała się nieskuteczna, a element kultury Berserków - nieefektywny. W rezultacie nierozstrzygnięta wojna zakończyła się rozejmem, a Abessa stała się ziemiami neutralnymi. Na tym terenie swój klin próbowali wbić też Banici z Tavaru, posiadający technologię na poziomie Starego Świata i całkiem swobodnie używający elexu jako składnika dopalaczy, sprawnie też operując zdolnościami magicznymi.

Konflikty zakończyło dopiero przybyłe jakieś 100 lat temu inne zagrożenie - Albowie z Xakoru, będący odnogą Kleryków, jaka zamiast skupiać się na wierze w Calaana. Wówczas u nich pojawili się elexetorzy i Hybryda, zmieniając Albów z frakcji izolacjonistycznej na wysoce zaawansowaną militarnie. Świadomi zagrożenia zdołali się zjednoczyć i pokonać wroga. Berserk, Banita i Kleryk mimo sprzeciwów stali jak jeden mąż w okopach, walcząc za swoje rodziny i ziemie. Ostatecznie Albowie zostali odparci i zmuszeni do powrotu do Lodowego Pałacu. Na jakiś czas Edan, Abessa, Tavar i Ignadon mogły odetchnąć ulgą, jednakże stworzenie konwerterów znowu sprawiło, że mieszkańcy odczuli na swojej skórze chłód wiejący z Xakoru.

Niedługo po wojnie pojawiło się nowe, zdaniem wolnych ludzi, zagrożenie - separatyści. Na początku widziano ich jako szpiegów Xakoru, jacy mieli udawać ludzi wyzwolonych od elexu. Z czasem jednak zyskali sobie renomę. Okazało się, że to najlepsi na ziemiach wolnych ludzi technicy i inżynierowie, zdolni do całkowitego skupienia na swojej pracy. Mimo to wielu im nie ufało - Ignadon za buntowników, a Edan nie widział różnicy między żołnierzami Xakoru, a separatystami. Tavarowi było wszystko jedno, chcieli tylko aby można było ubić interes. W Mieście pod Kopułą osiadło najwięcej Albów. Mieszkańcy okazali się bardzo otwarci na nich, ale nie zniknęły uprzedzenia. Bardzo często usiłowano ich wygnać pod zarzutem szpiegostwa. Ostatecznie stali się pełnoprawnymi mieszkańcami, jacy za swój dom obrali slumsy, czyli dzielnicę północną. Stali się też nieoczekiwanie bardzo dużym wsparciem dla ochrony po stronie Kleryków, świetnymi handlarzami dla Banitów oraz doskonałymi mechanikami, jeśli chodzi o kolosy, drony i roboty.

Obecnie w Mieście pod Kopułą społeczność ledwie trzyma się w ryzach. Brak racji doprowadził do odcięcia miasta przez ochronę złożoną z Kleryków. Berserkowie planują, zgodnie ze swoją doktryną, wydalić albskich separatystów kłamliwymi historiami o tym, że spotykają się z Albami z Xakoru. Klerycy zaczynają w Mieście nadużywać swojej władzy, a Banici usiłują wyrzucić Berserków i Kleryków, ponieważ przeszkadzają im w interesach.

DzielniceEdytuj

ZachodniaEdytuj

PółnocnaEdytuj

PołudniowaEdytuj

FrakcjeEdytuj

W Mieście pod Kopułą występują wszystkie frakcje możliwe do dołączenia oraz wiele pomniejszych.

KlerycyEdytuj

Albscy SeparatyściEdytuj

BerserkowieEdytuj

BaniciEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Prawdopodobnie nawiązuje do Kolonii z Gothica.