FANDOM

Albowie – największa i najpotężniejsza z czterech głównych frakcji, dążąca do pełnej dominacji nad światem. Zamieszkuje mroźną i górzystą krainę Xakor. Jest to organizacja wojskowa, zrzeszająca silnych wojowników. Jej przedstawiciele nałogowo korzystają z elexu, co powoduje, że tracą swoje człowieczeństwo i ludzką świadomość. Walczą z pozostałymi frakcjami o dominację, chcą stworzyć świat idealny, w którym każdy człowiek jest pozbawiony emocji. Ich największymi wrogami są Berserkowie, dążący do harmonii z naturą.

HistoriaEdytuj

Powstanie AlbówEdytuj

Nadejście HybrydyEdytuj

SchizmaEdytuj

Upadek HybrydyEdytuj

TechnologiaEdytuj

W posiadaniu Albów znajduje się potężna, nowoczesna broń. Dysponują również wysoko rozwiniętymi technologicznie środkami transportu, np. oblatywaczami.

IdeologiaEdytuj

W przeciwieństwie do technofobicznych i dążących do harmonii z naturą Berserków, zbierających gruzy Starego Świata Banitów czy zaawansowanych technicznie teokratycznych Kleryków walczących w imię Calaana Albowie kierują się logiką. Są chłodno kalkulującą populacją, których magia i technologia współgrają ze sobą tworząc wysoce rozwinięte, zmilitaryzowane społeczeństwo. Próbują dzięki elexowi osiągnąć nowy stopień ewolucji. Ponadto Albami nie kieruje żadna sztuka, ani chęć tworzenia pięknych rzeczy. Ich styl to technologiczny brutalizm, nastawiony na funkcjonalność. W architekturze oraz innych domenach życia dominują odcienie szarości oraz biel i czerń, czasami tylko niebieski, mający być symbolem elexu.

U Albów liderami są elexetorzy, a po nadejściu Hybrydy - on sam. Jeszcze przed nim najważniejsza była i nadal jest Dyrektywa, której głównym hasłem pozostaje fakt, że za niewykonanie zadania bez względu na to jak ważne by ono nie było grozi śmierć. Taki sam wyrok czeka też wszystkich separatystów.

Znani AlbowieEdytuj

LojaliściEdytuj

SeparatyściEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Albowie nazywali mieszkańców spoza Xakoru mianem wolnych ludzi.
  • Albowie tak naprawdę nic nie wiedzieli o Najeźdźcach. Hybryda sprzedał im więc czystą bajkę.