FANDOM

Albowie – największa i najpotężniejsza z czterech głównych frakcji, dążąca do pełnej dominacji nad światem. Zamieszkuje mroźną i górzystą krainę Xakor, a swoją stolicą uczynili Lodowy Pałac. Jest to organizacja wojskowa, zrzeszająca silnych wojowników. Jej przedstawiciele nałogowo korzystają z elexu, co powoduje, że tracą swoje człowieczeństwo i ludzką świadomość. Walczą z pozostałymi frakcjami o dominację, chcąc stworzyć świat idealny, w którym każdy człowiek jest pozbawiony emocji. Ich największymi wrogami są Berserkowie, dążący do harmonii z naturą.

HistoriaEdytuj

Powstanie Albów Edytuj

Pierwszymi Albami byli Klerycy, którzy za zażywanie elexu zostali wygnani z Hortu. Wyrzutki udały się do Xakoru gdzie przez lata budowali swoją potęgę np.rozwijali technologię i magię. Po latach Albowie stali się najpotężniejszą z czterech frakcji . Na czele Albów stanęli elexetorzy bardzo potężni wojownicy i magowie.

Nadejście HybrydyEdytuj

Podczas wydobywania elexu w Xakorze Albowie natrafili na zamrożonego w lodzie Hybrydę. Obiecał im on osiągnięcie następnego stopnia ewolucji w zamian za cały elex . Wkrótce potem Hybryda przejął pełną kontrolę nad Albami za pomocą Chipów wszczepianych elexetorom, tym samym stając się liderem frakcji.

Wojna z Wolnymi LudźmiEdytuj

SchizmaEdytuj

Upadek HybrydyEdytuj

Kiedy armie Albów zostają pokonane, Jax rusza na spotkanie z Hybrydą . Po długiej i wyczerpującej rozmowie dochodzi do konfrontacji. Jax ma do wyboru:

-dołączyć z powrotem do Albów.

-zabić Hybrydę.

-dać mu manę od Thoralda by odzyskał uczucia.

TechnologiaEdytuj

W posiadaniu Albów znajduje się potężna, nowoczesna broń. Dysponują również wysoko rozwiniętymi technologicznie środkami transportu, np. oblatywaczami. Ich logiczny styl życia sprawił, że wiele wynalazków Starego Świata zostało odtworzonych, niestety głównie tych, jakie miały użytek wojenny. Posługują się karabinami laserowymi, plazmowymi, Kolosami Bojowymi, a także wyrzutniami rakiet, jednak mają też w użytku broń białą. Używają też tarcz energetycznych, stworzyli wokół Lodowego Pałacu wielkie pole siłowe, uniemożliwiające wdarcie się do środka.

IdeologiaEdytuj

W przeciwieństwie do technofobicznych i dążących do harmonii z naturą Berserków, zbierających gruzy Starego Świata Banitów czy zaawansowanych technicznie teokratycznych Kleryków walczących w imię Calaana Albowie kierują się logiką. Są chłodno kalkulującą populacją, których magia i technologia współgrają ze sobą, tworząc wysoce rozwinięte, zmilitaryzowane społeczeństwo. Próbują dzięki elexowi osiągnąć nowy stopień ewolucji. Ponadto Albami nie kieruje żadna sztuka, ani chęć tworzenia pięknych rzeczy. Ich styl to technologiczny brutalizm, nastawiony na funkcjonalność. W architekturze oraz innych domenach życia dominują odcienie szarości oraz biel i czerń, czasami tylko świecący niebieski, mający być zapewne symbolem elexu.

U Albów liderami są elexetorzy, a po nadejściu Hybrydy - on sam. Jeszcze przed nim najważniejsza była i nadal jest Dyrektywa, której głównym hasłem pozostaje fakt, że za niewykonanie zadania bez względu na to jak ważne by ono nie było grozi śmierć. Taki sam wyrok czeka też wszystkich separatystów, którzy postanowili się sprzeciwić jej i Hybrydzie, kryjąc się w głuszy Edanu czy w ruinach Starego Świata. Największa grupa separatystów ukryła się w starym konwerterze w południowej Abessie.

Znani AlbowieEdytuj

LojaliściEdytuj

SeparatyściEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Albowie nazywali mieszkańców spoza Xakoru mianem wolnych ludzi, ponieważ żyli wbrew Dyrektywie i z dala od jakiegokolwiek porządku czy logicznego stylu życia.
  • Albowie tak naprawdę nic nie wiedzieli o Najeźdźcach. Hybryda sprzedał im więc czystą bajkę o tym, że pomoże w ewolucji.
  • Kiedy Jax pójdzie razem z Arxem do jednej z ruin towarzysz spyta się naszego bohatera czy to miejsce było placówką rozpłodową. Może to oznaczać że Albowie w Lodowym Pałacu mają placówki, które w naszym pojęciu mogą być porodówką lub miejscem reprodukcji ich populacji, a w domach żyją jak w koszarach.