FANDOM

Berserker Logo

Znak Berserków

Berserkowie - jedna z czterech głównych frakcji na Magalanie, którą wyróżnia przywiązanie do natury i magii. Sprzeciwiają się używaniu jakiejkolwiek technologii i zażywaniu elexu. Są stale atakowani przez Albów. Większość z nich uważa separatystów za kolejnych z nich i sądzi, że bez względu na to, czy są niezależni czy też podlegają Hybrydzie należy ich zniszczyć. Są tak naprawdę ekspansyjni - mają zamiar poddać działaniu Wszechserc cały świat, co dowodzi ich działanie na terenie Tavaru, gdzie zasadzili roślinę, by zmienić pustynię w tereny lesiste. Stolicą frakcji jest Goliet, zbudowane wokół ruin dawnego hotelu, obecnie będącego na wielkiej górze.

HistoriaEdytuj

PowstanieEdytuj

Wojna z KlerykamiEdytuj

Era Wielkiej RadyEdytuj

Atak AlbówEdytuj

Wojna z HybrydąEdytuj

CharakterystykaEdytuj

Berserkowie zamieszkują nizinne tereny Edanu, na którym znajduje się wiele pozostałości Starego Świata oraz ich główny obóz - Goliet. Stanowią społeczeństwo kastowe, w którym najwyższą władzę ma mistrz magii, Thorald nazywany Pielgrzymem. Pod jego nieobecność w obozie wybierany jest naczelnik. Wewnątrz społeczności Berserków istnieje podział na klany, z których każdy ma osobną historię, ale podlegają temu samemu prawu i walczą ramię w ramię z wrogami frakcji.

Berserkowie i ich kultura to wynik harmonii z naturą. Ponieważ technologicznie nie wykraczają poza okres rycerstwa stoją technologicznie daleko w tyle za Klerykami i Albami, jednakże nadrabiają to swoją magią, bazującą na manie. Dzięki temu mogą wyłączać pojazdy, takie jak Kolosy Bojowe, jednakże ma to też swoje wady - nigdy nie zdołali zniszczyć Oblatywacza. Ich domy są zbudowane z drewna i słomy, w niektórych przypadkach jednak mieszkają w ruinach poprzedniej cywilizacji.

Pięć PrawEdytuj

Podstawowe prawa obowiązujące w społeczeństwie Berserków ustanowił jej założyciel, Amrek. Za złamanie któregokolwiek z nich nakłada się karę w postaci egzekucji lub też zesłania do Doliny Wyklętych.

  1. Zabrania się kultu bogów i maszyn - zakazane jest wyznawanie jakichkolwiek bóstw lub też posługiwanie się maszynerią.
  2. Elex to przekleństwo Magalana - każdy wytwór technologii musi być wysłany do Dziupli, aby mógł zostać oczyszczony z elexu.
  3. Wszechserce jest świętością - nie wolno tykać sadzonek, czy dojrzałych okazów bez odpowiedniej rangi i zezwolenia.
  4. Mana powinna być chroniona - ze względu na ograniczone zasoby mana nie może być sprzedawana innym frakcjom.
  5. Wszyscy wolni ludzie są równi - wszyscy, bez względu na przynależność, są równi jak wobec prawa tak społecznie.

KastyEdytuj

KlanyEdytuj