FANDOM

20px-Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy magicznego lekarstwa. Zobacz też: Elex (strona ujednoznaczniająca).

Magia

Człowiek zaczyna używać elexu jako źródła nowej siły - magii

Elex - pierwiastek, który pojawił się na planecie Magalan po uderzeniu meteorytu.

Struktura Edytuj

Elex może przyjmować różne formy, ale zawsze ma niebieską barwę. Pochodzi z wydobycia. Jako elexit służy za walutę na Magalan.

Zastosowania Edytuj

Mimo swoich wad i szkodliwych wpływów na ludzki umysł, pierwiastek ma również wiele pożytecznych zastosowań – zarówno w medycynie, jak i technologii.

Najważniejsze zastosowania elexuEdytuj

  • Wywołuje zdolności magiczne (mana, psionika, specjalne narkotyki)
  • Pomaga w budowaniu potężnych broni,
  • Jest potrzebny do funkcjonowania różnych sprzętów, np. plecaka odrzutowego.

Szkodliwy wpływ Edytuj

Pierwiastek, mimo swoich zalet, posiada także znacznie więcej wad. Po długim czasie jego używania staje się śmiertelnie niebezpiecznym narkotykiem. Ludzie, którzy długo go stosują, powoli się odczłowieczają i tracą uczucia, są więc jak roboty. Zmienia się również wygląd i organizm użytkownika elexu, często prowadzi do zmiany koloru skóry.

Stosunek frakcji do eleksu Edytuj

  • Albowie spożywają gargantuiczne ilości elexu, aby całkowicie wyzbyć się ludzkich emocji. Ich dążenia do przejęcia pełnej kontroli nad wydobyciem surowca były punktem zapalnym do wybuchu wojny na Magalanie.
  • Dla Banitów elex stanowi kojący narkotyk i towar przeznaczony do handlu. Spożywanie go jest powszechne wśród Banitów.
  • Berserkowie i Klerycy całkowicie nie dopuszczają spożywania elexu w swoim społeczeństwie. Klerycy używają go jednak do zasilania swojej technologii, zaś Berserkowie używają elexu do wytwarzania many.

CiekawostkiEdytuj

  • Elex to skrót od Eclectic, Lavish, Exhilarating, Xenial, co w języku polskim oznacza Eklektyczny, Obfity, Rozweselający, Świetny.
  • Podczas misji dla Kaji ta stwierdza, że elex ją wzywa i opiera się, przez co ma świadomość.