FANDOM

Jax w pancerzu elexetora(razem z kapturem i maską)

Jax – główny bohater gry ELEX, jest byłym dowódcą wojskowym frakcji Albów. Zarówno on jak i jego starszy brat Kallax są przybranymi synami Wardeka, który zamordował ich oryginalnych rodziców Berserków i wychował jak własne, marząc o spadkobiercach.

Historia Edytuj

Przed akcją gryEdytuj

Jax i jego brat Kallax mieli inne imiona i żyli na terenie Wyspy Berserków, możliwe że jako dzieci wygnańców lub po prostu jako normalni przedstawiciele tej społeczności. Wioska położona była na najdalszym południu znanego świata, w Dolinie Wyklętych położonej w Edanie. Prawdopodobnie mieszkańcy trudnili się rybołóstwem lub wydobywaniem elexu, co wiele na to wskazuje ze względu na przybycie tam Albów. Ich atak zmienił wszystko - bohater i jego starszy brat ukryli się pod wozem. Na ich oczach zginął podczas walki ich ojciec, szukającą ich matkę zastrzelono. Chłopców odnalazł Alb o imieniu Wardek, którym nadał nowe imiona i zabrał do Lodowego Pałacu w Xakorze. Wyzbyli się uczuć, przestali być tacy jak reszta, stali się wkrótce w pełni Albami.

Obaj stali się przykładem dla reszty Albów, a Wardek ukrył ich tożsamość. A przynajmniej przed Jaxem, Kallax był starszy i pamiętał rodziców, jednak dla niego było to już nieistotne. Szybko pięli się w hierarchii, osiągając stopnie dowódców, a więc byli o krok od osiągnięcia rangi elexetorów. Jax pilotował swój oblatywacz i dowodził oddziałami Albów atakującymi Abessę, Ignadon oraz Edan, likwidując Wolnych Ludzi oraz bestie, a także w szczególności polował na separatystów. Razem ze swoim ojcem i bratem wytropił i zamordował całe grupy. Podczas jednej z misji Wardek odparł, że czuje z nich dumę. Wkrótce jednak okazało się, że Tarek - pierwszy elexetor, prawa ręka Hybrydy - zaczął coś podejrzewać po przejrzeniu paru wpisów. Bojąc się, że odkryje kim są dwaj przykładowi Albowie Wardek zawiązał z jednym z elexetorów spisek. Miał na celu skłócenie potomków Wardeka, a następnie zniszczenie dowodów. Tymczasem elexetor zaczął knuć nowe intrygi, a plan okazał się bardziej złożony, niż z początku to zakładano.

ELEXEdytuj

Wydarzenia z pierwszej części serii, w których Jax pełnił główną rolę.

KatastrofaEdytuj

Historia, w której czyny głównego bohatera zmienią oblicze całego Magalanu, rozpoczyna się po tym jak jego myśliwiec zostaje zestrzelony przez tajemniczą osobę. Zaraz po wyjściu z rozbitego statku zostaje skazany na śmierć za niewypełnienie misji, przez własnego brata, któremu towarzyszy grupa Albów. Pomimo śmiertelnej rany postrzałowej i upadku z wysokości Jax przeżywa, spędzając kilka nocy w stanie letargu. W tym czasie z jego ciała wypływa cały elex, co przywraca mu człowieczeństwo i ludzką świadomość, a z drugiej strony pozostawia osłabionym cieniem dawnego siebie. Na domiar złego zostaje obrabowany przez nieznanego człowieka, tracąc cały swój dotychczasowy ekwipunek. Usiłując połączyć w myślach swą obecną sytuację, protagoniście udaje się odzyskać skradziony wcześniej przez banitę plecak odrzutowy. Następnie zastaje na swojej drodze Durasa, który po znokautowaniu Jaxa proponuje pomoc i zabranie go do Goliet.

Od tego momentu w ręce gracza powierzona jest pełna kontrola nad Jaxem i jego czynami. Decyzje które podejmie wpłyną na cały świat jak i główne zakończenie gry. Uznany za dezertera protagonista nie posiada żadnych przyjaciół, ale jego nieznana przez przywódców innych frakcji przeszłość umożliwia mu dołączenie do każdej z nich jak i awans w hierarchii. Ponadto protagonista jest w stanie pozyskać towarzyszy z każdej z frakcji, którzy będą wspierać go podczas walki, a czasem wyrażać dezaprobatę podczas jego wyborów dialogowych.

Złodziej pancerzaEdytuj

Jax spotyka Raya

Spotkanie z Rayem

Po załatwieniu kilku spraw w Goliet oraz pomocy dla Durasa w sprawie Askora i znalezieniu C.R.O.N.Y. U4, swego starego drona, wyruszył na wschód - do Tavaru. Przybył do Piaskowych Sosen, pogranicza obu krain. Tam odnalazł za radą Durasa człowieka, jaki mu zabrał rzeczy - Raya. Jax wyjął miecz i spytał, gdzie one są, a później Banita odparł, że nie ma ich. Z dalszej rozmowy powiedział jak się nazywa oraz że sprzedał rzeczy, aby wyrwać się z Goliet, a następnie dostać się do Fortu, stolicy Banitów. Zaproponował mu, że doprowadzi go do banickiej stolicy, pomoże jakoś stanąć na nogi, a także jeśli mu pomoże z listami gończymi wówczas będzie mu towarzyszem tak długo, jak Bestia z Xakoru zechce. W międzyczasie przypomniała mu się scena z przeszłości, jak jako dowódca albski kazał Banitom oddać zabrany zmarłemu Albowi elex, a potem postanowił ich zabić i wziąć cały elex, jaki tylko mieli.

Wyruszył razem z nim w stronę siedziby frakcji. Minęli ruiny oraz konwerter, przy czym Ray zalecił byłemu Albowi, aby nie zbliżać się do niego i iść utartymi drogami. Kiedy dotarł do Fortu popytał Wyatta o list gończy za Rayem. Ten przekazał mu jedną z kopii wprowadzoną do obiegu, a następnie polecił poszukać innych polujących na nowego towarzysza podróży Jaxa. Ray dowiedział się, że niemal wszyscy, którzy dostali kopie, byli członkami jego gangu, a następnie że nie będą zbyt mili w stosunku do niego i wygnańca, ponieważ wykonają kontrakty bez zastanowienia. W przypadku Bomby'ego miał możliwość wykupienia za 1000 kryształków elexitu amnestię w oczach łowcy. Po długich poszukiwaniach zawędrowali do Ignadonu, gdzie odnaleźli Waltera. Kleryk zaczął uciekać, jednak go doścignęli. Ray i Jax wkrótce zrozumieli, że to on za wszystkim stał. Okazało się, że zanim Jax został na powrót Wolnym Człowiekiem Ray zaatakował oddział Waltera. Jego towarzysze zostali zamordowani, ocalał tylko on, więc poprzysiągł się zemścić. Kiedy Jax zabiera listy i zabija Kleryka Ray dziękuje i postanawia towarzyszyć nowemu przyjacielowi.

Przystąpienie do frakcjiEdytuj

Po wielu zadaniach Jax stanął przed wyborem frakcji. Musiał to zrobić, gdyż tylko tak mógł coś znaczyć u Wolnych Ludzi. W czasie misji w Edanie odnalazł wiadomość, że na terenie Doliny Wyklętych - miejsca, gdzie zsyłano tych co złamali prawo Berserków - znajdują się Albowie. Po rozmowie z nimi odkrył, że to nie lojaliści, lecz separatyści i że istnieje filia ich w konwerterze w południowej Abessie. Jax zdecydował się tam udać i odnalazł Sestaka, na którego będąc lojalistą polował. Natychmiast wyjawił swoje plany: dostać się do Lodowego Pałacu, zemścić się na Kallaxie za jego próbę zabójstwa oraz zlikwidować Hybrydę, który zniewolił Albów i zmusił wszystkich z nich do walk z Wolnymi Ludźmi. Jednocześnie wyraził zainteresowanie powrotem do bycia Albem w kwestii dołączenia do separatystów, lider Albów z konwertera wyjaśnił jednak, że tylko od najmłodszych lat można być Albem, a dorosły stać się nim nie może. Polecił mu więc dołączenie do jednej z trzech frakcji: Berserków, Banitów lub Kleryków. Nadmienił jednak, że mana Berserków jest zabójcza dla Albów, a założyciele dawnej frakcji Jaxa byli w rzeczywistości wygnańcami Kleryków, jacy zażyli elex i zaczęli kierować się logiką zamiast wiarą w Calaana.

Niezależnie od przyjętej frakcji Jax dostał dzięki temu moce magiczne, a także pancerz frakcji i jej wyszkolenie, dzięki czemu mógł rozpocząć stawić czoła Albom, którzy na niego polowali. W międzyczasie odkrył też Matecznik - osadę w centralnej Abessie, jaka została przekazana przez Lloyda pod władzę dawnej Bestii z Xakoru. Jej mieszkańcy należeli do różnych frakcji, szukając ucieczki przez wojnami. Siedzibą Jaxa stał się zamek w Mateczniku. Stojący na wzgórzu budynek z wieżą był idealnym miejscem, gdzie dawny Alb mógł sobie urządzić miejsce na nocleg, bazę operacyjną lub przechowalnię przedmiotów. Tymczasem po wstąpieniu do frakcji nowy członek jednej z frakcji Wolnych Ludzi otrzymał od Sestaka zadanie związane z jego zemstą na Kallaxie i Hybrydzie.

ZardomEdytuj

Big BangEdytuj

Wielka Ofensywa UlbrichtaEdytuj

Nowy domEdytuj

Konfrontacja z ThoraldemEdytuj

Spotkanie WardekaEdytuj

Naprawiając oblatywaczEdytuj

W poszukiwaniu hasła do komnat HybrydyEdytuj

Atak na Lodowy PałacEdytuj

Upadek HybrydyEdytuj

ELEX 2 Edytuj

Prawdopodobnie Jax powróci ponownie jako główny bohater. Po wydarzeniach z pierwszej części najprawdopodobniej Najeźdźcy rozpoczną atak na planetę, a losy Magalana ponownie znajdą się w rękach Jaxa.

Charakterystyka Edytuj

Jako AlbEdytuj

Jako wolny człowiekEdytuj

Stosunki z innymi Edytuj

DurasEdytuj

RayEdytuj

KajaEdytuj

ZołzaEdytuj

ArxEdytuj

FalkEdytuj

C.R.O.N.Y. U4Edytuj

KallaxEdytuj

WardekEdytuj

ZardomEdytuj

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Po raz pierwszy w historii produkcji Piranha Bytes, protagonista posiada imię oraz przeszłość sprecyzowane w trakcie rozgrywki.
  • Gdy Elex krążył jeszcze w żyłach Jaxa, jego włosy jak i skóra były jaśniejsze, a twarz pulchniejsza.
  • Jax jest jedną z niewielu osób, które nie urodziły się jako Alb, a zostały wcielone z zewnętrznej frakcji.
  • Jest w stanie romansować z Zołzą, lub Kają jeśli nabierze u nich dostatecznie dużo szacunku.
  • Gdy był albskim Dowódcą Wolni Ludzie nazywali go Bestią z Xakoru, ze względu na jego bezwzględność oraz zdolności dowódcze.