FANDOM

Jax – główny bohater gry ELEX, jest byłym dowódcą wojskowym frakcji Albów.

ELEX Edytuj

Historia w której czyny głównego bohatera zmienią oblicze całego Magalanu, rozpoczyna się po tym jak jego myśliwiec zostaje zestrzelony przez tajemniczą osobę. Zaraz po wyjściu z rozbitego statku zostaje skazany na śmierć, za niewypełnienie misji, przez własnego brata Kallax'a któremu towarzyszy grupa Albów. Pomimo śmiertelnej rany postrzałowej i upadku z wysokości, Jax przeżywa, spędzając kilka nocy w stanie letargu. W tym czasie z jego ciała wypływa cały eleks co przywraca mu człowieczeństwo i ludzką świadomość, a z drugiej strony pozostawia osłabionym cieniem dawnego siebie. Na domiar złego, zostaje obrabowany przez banitę Ray'a tracąc cały swój ekwipunek. Usiłując połączyć w myślach swą obecną sytuację, protagoniście udaje się odzyskać skradziony wcześniej przez banitę plecak odrzutowy. Następnie zastaje na swojej drodze Durasa, który po znokautowaniu Jax'a, proponuje pomoc i zabranie go do Goliet.

Od tego momentu w ręce gracza powierzona jest pełna kontrola nad Jaxem i jego czynami. Decyzje które podejmie wpłyną na cały świat jak i główne zakończenie gry. Uznany za dezertera protagonista nie posiada żadnych przyjaciół, ale jego nieznana przez przywódców innych frakcji przeszłość umożliwia mu dołączenie do każdej z nich jak i awans w hierarchii. Ponad to protagonista jest w stanie pozyskać towarzyszy z każdej z frakcji, którzy będą wspierać go podczas walki, a czasem wyrażać dezaprobatę podczas jego wyborów dialogowych.

On jak i jego brat Kallax są przybranymi dziećmi Wardeka, który zamordował ich oryginalnych rodziców Berserków i wychował jak własne, marząc o spadkobiercach.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Po raz pierwszy w historii produkcji Piranha Bytes, protagonista posiada imię oraz przeszłość sprecyzowane w trakcie rozgrywki.
  • Gdy Elex krążył jeszcze w żyłach Jaxa, jego włosy jak i skóra były jaśniejsze, a twarz pulchniejsza.
  • Jax jest jedną z niewielu osób, które nie urodziły się jako Alb, a zostały wcielone z zewnętrznej frakcji.
  • Jest w stanie romansować z Zołzą, lub Kają jeśli nabierze u nich dostatecznie dużo szacunku.