FANDOM

Jax – główny bohater gry ELEX, jest byłym dowódcą wojskowym frakcji Albów. Zarówno on jak i jego starszy brat Kallax są przybranymi synami Wardeka, który zamordował ich oryginalnych rodziców Berserków i wychował jak własne, marząc o spadkobiercach.

Historia Edytuj

Przed akcją gryEdytuj

Jax i jego brat Kallax mieli inne imiona i żyli na terenie Wyspy Berserków, możliwe że jako dzieci wygnańców lub po prostu jako normalni przedstawiciele tej społeczności. Wioska położona była na najdalszym południu znanego świata, w Dolinie Wyklętych położonej w Edanie. Prawdopodobnie mieszkańcy trudnili się rybołóstwem lub wydobywaniem elexu, co wiele na to wskazuje ze względu na przybycie tam Albów. Ich atak zmienił wszystko - bohater i jego starszy brat ukryli się pod wozem. Na ich oczach zginął podczas walki ich ojciec, szukającą ich matkę zastrzelono. Chłopców odnalazł Alb o imieniu Wardek, którym nadał nowe imiona i zabrał do Lodowego Pałacu w Xakorze. Wyzbyli się uczuć, przestali być tacy jak reszta, stali się wkrótce w pełni Albami.

Obaj stali się przykładem dla reszty Albów, a Wardek ukrył ich tożsamość. A przynajmniej przed Jaxem, Kallax był starszy i pamiętał rodziców, jednak dla niego było to już nieistotne. Szybko pięli się w hierarchii, osiągając stopnie dowódców, a więc byli o krok od osiągnięcia rangi elexetorów. Jax pilotował swój oblatywacz i dowodził oddziałami Albów atakującymi Abessę, Ignadon oraz Edan, likwidując Wolnych Ludzi oraz bestie, a także w szczególności polował na separatystów. Razem ze swoim ojcem i bratem wytropił i zamordował całe grupy. Podczas jednej z misji Wardek odparł, że czuje z nich dumę. Wkrótce jednak okazało się, że Tarek - pierwszy elexetor, prawa ręka Hybrydy - zaczął coś podejrzewać po przejrzeniu paru wpisów. Bojąc się, że odkryje kim są dwaj przykładowi Albowie Wardek zawiązał z jednym z elexetorów spisek. Miał na celu skłócenie potomków Wardeka, a następnie zniszczenie dowodów. Tymczasem elexetor zaczął knuć nowe intrygi, a plan okazał się bardziej złożony, niż z początku to zakładano.

ELEXEdytuj

Wydarzenia z pierwszej części serii, w których Jax pełnił główną rolę.

KatastrofaEdytuj

Historia, w której czyny głównego bohatera zmienią oblicze całego Magalanu, rozpoczyna się po tym jak jego myśliwiec zostaje zestrzelony przez tajemniczą osobę. Zaraz po wyjściu z rozbitego statku zostaje skazany na śmierć za niewypełnienie misji, przez własnego brata, któremu towarzyszy grupa Albów. Pomimo śmiertelnej rany postrzałowej i upadku z wysokości Jax przeżywa, spędzając kilka nocy w stanie letargu. W tym czasie z jego ciała wypływa cały elex, co przywraca mu człowieczeństwo i ludzką świadomość, a z drugiej strony pozostawia osłabionym cieniem dawnego siebie. Na domiar złego zostaje obrabowany przez nieznanego człowieka, tracąc cały swój dotychczasowy ekwipunek. Usiłując połączyć w myślach swą obecną sytuację, protagoniście udaje się odzyskać skradziony wcześniej przez banitę plecak odrzutowy. Następnie zastaje na swojej drodze Durasa, który po znokautowaniu Jaxa proponuje pomoc i zabranie go do Goliet.

Od tego momentu w ręce gracza powierzona jest pełna kontrola nad Jaxem i jego czynami. Decyzje które podejmie wpłyną na cały świat jak i główne zakończenie gry. Uznany za dezertera protagonista nie posiada żadnych przyjaciół, ale jego nieznana przez przywódców innych frakcji przeszłość umożliwia mu dołączenie do każdej z nich jak i awans w hierarchii. Ponadto protagonista jest w stanie pozyskać towarzyszy z każdej z frakcji, którzy będą wspierać go podczas walki, a czasem wyrażać dezaprobatę podczas jego wyborów dialogowych.

Złodziej pancerzaEdytuj

Jax spotyka Raya

Spotkanie z Rayem

Po załatwieniu kilku spraw w Goliet oraz pomocy dla Durasa w sprawie Askora i znalezieniu C.R.O.N.Y. U4, swego starego drona, wyruszył na wschód - do Tavaru. Przybył do Piaskowych Sosen, pogranicza obu krain. Tam odnalazł za radą Durasa człowieka, jaki mu zabrał rzeczy - Raya. Jax wyjął miecz i spytał, gdzie one są, a później Banita odparł, że nie ma ich. Z dalszej rozmowy powiedział jak się nazywa oraz że sprzedał rzeczy, aby wyrwać się z Goliet, a następnie dostać się do Fortu, stolicy Banitów. Zaproponował mu, że doprowadzi go do banickiej stolicy, pomoże jakoś stanąć na nogi, a także jeśli mu pomoże z listami gończymi wówczas będzie mu towarzyszem tak długo, jak Bestia z Xakoru zechce.

Wyruszył razem z nim w stronę siedziby frakcji. Minęli ruiny oraz konwerter, przy czym Ray zalecił byłemu Albowi, aby nie zbliżać się do niego i iść utartymi drogami. Kiedy dotarł do Fortu popytał Wyatta o list gończy za Rayem. Ten przekazał mu jedną z kopii wprowadzoną do obiegu, a następnie polecił poszukać innych polujących na nowego towarzysza podróży Jaxa. Ray dowiedział się, że niemal wszyscy, którzy dostali kopie, byli członkami jego gangu, a następnie że nie będą zbyt mili w stosunku do niego i wygnańca, ponieważ wykonają kontrakty bez zastanowienia.

Przystąpienie do frakcjiEdytuj

ZardomEdytuj

Big BangEdytuj

Wielka Ofensywa UlbrichtaEdytuj

Nowy domEdytuj

Konfrontacja z ThoraldemEdytuj

Spotkanie WardekaEdytuj

Naprawiając oblatywaczEdytuj

W poszukiwaniu hasła do komnat HybrydyEdytuj

Atak na Lodowy PałacEdytuj

Upadek HybrydyEdytuj

ELEX 2 Edytuj

Prawdopodobnie Jax powróci ponownie jako główny bohater. Po wydarzeniach z pierwszej części najprawdopodobniej Najeźdźcy rozpoczną atak na planetę, a losy Magalana ponownie znajdą się w rękach Jaxa.

Charakterystyka Edytuj

Jako AlbEdytuj

Jako wolny człowiekEdytuj

Stosunki z innymi Edytuj

DurasEdytuj

RayEdytuj

KajaEdytuj

ZołzaEdytuj

ArxEdytuj

FalkEdytuj

C.R.O.N.Y. U4Edytuj

KallaxEdytuj

WardekEdytuj

ZardomEdytuj

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Po raz pierwszy w historii produkcji Piranha Bytes, protagonista posiada imię oraz przeszłość sprecyzowane w trakcie rozgrywki.
  • Gdy Elex krążył jeszcze w żyłach Jaxa, jego włosy jak i skóra były jaśniejsze, a twarz pulchniejsza.
  • Jax jest jedną z niewielu osób, które nie urodziły się jako Alb, a zostały wcielone z zewnętrznej frakcji.
  • Jest w stanie romansować z Zołzą, lub Kają jeśli nabierze u nich dostatecznie dużo szacunku.
  • Gdy był albskim Dowódcą Wolni Ludzie nazywali go Bestią z Xakoru.