FANDOM

Magia

Człowiek zaczyna używać elexu jako źródła nowej siły - magii

Magia jest nowym zjawiskiem na Magalanie, jakie pojawiło się na krótko po uderzeniu Komety i przybyciu na ten świat razem z nią nowego pierwiastka, jakim jest elex. Używają go niemalże wszystkie frakcje, w pewien sposób również Banici z Tavaru. Jax może się jej nauczyć jeśli tylko przystąpi do jakiejś frakcji, ale prostych czarów znalezionych w rozmaitych miejscach można używać nawet już na samym początku.

CharakterystykaEdytuj

Magia pojawiła się na planecie wraz z przybyciem Komety, z której rozpoczął się rozchodzić elex. Kiedy tylko wszystko się w miarę ustabilizowało pierwiastek ów objął każdy aspekt planety - ludzi wychodzących ze schronów, powietrze, zwierzęta, rośliny, a nawet wodę. Tym samym elex rozpoczął wypełniać cały Magalan, ocaleli odkryli z czasem do czego może służyć. Tak oto rozpoczęły się badania nad nową substancją, dzięki którym okazało się że może być użyta we wszystkim - technologii, jako używka, w alkoholu, a nawet w życiu codziennym, na przykład w kuchni czy do budowania wysoce wydajnych komputerów. Dzięki elexowi udało się też skonstruować kolosy i roboty bojowe, a także pierwsze maszyny latające.

W trakcie badań odkryto jednak, że może zostać wykorzystany również w jeszcze jeden sposób - jako źródło nowej siły, która otrzymała nazwę magii. Od tamtego czasu pojawili się pierwsi czarodzieje, a nowa siła posłużyła tak samo jak technologia - by ułatwić życie oraz by walczyć z wrogiem. Prawdopodobnie jako pierwsi odkryli to Berserkowie z Edanu. Wkrótce rozpoczęły się walki między frakcjami, wówczas magia w każdej postaci okazała się kluczem do osiągnięcia przewagi. Zacofane frakcje osiągały dzięki niej poziom równy najbardziej zaawansowanym technologicznie, a nawet je pokonać.

Użycie magii i jej rodzajeEdytuj

AlbowieEdytuj

Ponieważ Albowie z Xakoru zażywają elex w gargantuicznych ilościach do swojej technologii, a nawet spożywają go w swoich racjach żywnościowych to oni też mogą używać magii. Wedle rozmów Jaxa z Zardomem magia ta jest potężna, możliwe nawet że potężniejsza od jakiejkolwiek istniejącej na planecie, ponieważ zdolności albskich elexetorów wykraczają poza umiejętności Thoralda Pielgrzyma czy Kaji. Przykładowo Zardom, nawet mimo ułamka swoich mocy zdołał w ramach zaszantażowania Raya zmienić jego brata - Toma - w szakala, co dla Berserków lub Kleryków jest niemożliwe do wykonania.

KlerycyEdytuj

Magia Kleryków z Ignadonu nosi miano psioniki. Mogą dzięki niej częściowo wpływać na ludzi, więzić przy pomocy swego rodzaju łańcuchów ludzi oraz zastawiać pułapki. Zaawansowanie technologiczne w połączeniu z magicznym pozwala wykrywać syntetyczne formy życia. Psionika jest też jedną z wielu gałęzi życia tej społeczności oraz odniesienia sukcesu w dawnych walkach z Berserkami oraz w obecnej wojnie z Albami.

BerserkowieEdytuj

Berserkowie używają magii poprzez przetwarzanie elexu na manę. W ten sposób udaje im się osiągnąć całkiem potężne czary, dzięki czemu są w stanie dorównać Albom, a w niektórych miejscach nawet przewyższyć w osiągnięciach militarnych swoich niedawnych wrogów - Kleryków. Magia u Berserków jest w każdym aspekcie życia, a niektórzy z nich to wyjątkowo potężni czarodzieje, jak na przykład Kaja czy Thorald Pielgrzym, który miał niemal dość mocy, by zmienić w całym regionie elex w manę. Co prawda nie udało mu się tego dokonać na cały Magalan, ale udało mu się przetworzyć go częściowo.

BaniciEdytuj

Banici z Tavaru nie używają takiego samego rodzaju magii jak ta wywodząca się od many, którą opanowali Berserkowie czy jak psionika u Kleryków z Ignadonu. Oni wykorzystują elex do produkcji narkotyków i osiągania niesamowitych wyników czy sprawności. Chociaż narkotyki nie są magią to jednak pełnią one podobną rolę co u Banitów.

CiekawostkiEdytuj

  • Prawdopodobnie Najeźdźcy również korzystają z magii. Możliwe że jest znacznie potężniejsza niż nawet czary Albów.