FANDOM

Matecznik – znany również jako Obóz w Centrum. Podobnie jak Miasto pod Kopułą, osada przygarniająca do siebie ludzi ze wszystkich frakcji, szukających odpoczynku od wojny.

 Przed akcją gry Edytuj

Osada ma już sporo lat, obecne w niej zabudowania ze Starego Świata zostały uszkodzone przez czas, uderzenie komety i mutanty. Mimo poważnych obrażeń grupa wolnych ludzi pod przewodnictwem Lloyda postanowiła wykorzystać to miejsce i wybudować oazę, w której wszyscy uciekający od wojny, będą mogli znaleźć schronienie. Prymitywnie dobudowane drewniane budynki, ciągle wymagają naprawy, a sama osada atakowana jest przez Kolcogary.

ELEX Edytuj

O lokalizacji protagonista może dowiedzieć się od Ray'a lub odkryć ją samotnie. Dowodzący tam Lloyd zdaje sobie sprawę, z pochodzenia i przeszłości Jaxa, jednak to właśnie powiązanie z Albami przekonuje go, że protagonista powinien przejąć dowodzenie nad Matecznikiem. Po wykonaniu kilku zadań dla społeczności, Jax zostaje pełnoprawnym zarządcą osady i dostaje możliwości dobudowywania stanowisk (takich jak handlarz) czy zmiany mebli. Można przydzielić do jej obrony, wszystkich zrekrutowanych towarzyszy.

Ciekawostki Edytuj

  • Centralne położenie względem Abessy, czyni z tej osady idealne miejsce wypadowe do każdej lokacji.