FANDOM

Nezol – postać, występująca w grze ELEX. Były członek Albów i znajomy protagonisty. Ukrywa się blisko Goliet, stolicy Edanu.

ELEX Edytuj

Nezol

Nezol jest jednym z wielu członków Albów, którzy uświadomili sobie, że ich działania nie naprawiają świata, a przybliżają go do autodestrukcji. Z tego powodu wraz z kilkoma innymi ludźmi zdezerterował i dołączył do szerszego grona separatystów. Po spotkaniu Jaxa, separatysta wita go i wyraża ogromny respekt do byłego dowódcy. Jest pod wrażeniem tego, że protagonista odrzucił elex i stał się bardziej ludzki. Wyjawia, że sporo Albów stara się iść śladami Jaxa. Przerażony zewnętrznym światem, a jednocześnie będąc wypełniony nadzieją prosi dawnego przełożonego o kontakt z berserkami i przedstawienie ich warunków. Obiecuje ich wesprzeć, jeśli będą traktować ich jak wolnych ludzi.

W zależności od tego czy protagonista zdradzi kryjówkę Nezola i jego ludzi Hakonowi czy odmówi podania ich lokacji, zależy jego dalszy los. Zdradzenie berserkowi ich lokacji sprawi, że zostaną zamordowani z zimną krwią przez posłanych wojowników (pomimo zapewnień Hakona, że postara się być dyplomatyczny) natomiast skłamanie lub odmówienie podania miejsca ich lokacji, uratuje życie Nezola, ale sprawi, że Hakon zaatakuje protagonistę i poniesie śmierć.

Po powrocie do Nezola i wyjawieniu mu złych intencji berserka, ten postanawia wyjawić mu kryjówkę dowódcy wszystkich separatystów, Sestaka.

Można otrzymać od niego misję dotyczące pozbycia się okolicznych Albów, którzy próbują wytropić separatystów. 

Ciekawostki Edytuj

  • Nezol tak jak i wszyscy separatyści noszą własne wersje zbroi Albów, różniące się jedynie tym, że są w kolorze żółtym.
  • Pomimo chęci odzyskania człowieczeństwa, Nezol dalej bierze elex w mniejszych ilościach, tłumacząc się tym, że to dla niego jak mana dla berserków.