FANDOM

„Ty żyjesz. Ja żyję. To chyba dobrze, nie?”
— Gdy Jax pyta Raya czy między nimi jest wszystko w porządku.

Ray – członek Banitów i towarzysz protagonisty.

ELEX Edytuj

Do spotkania z nim, a Jaxem dochodzi już na samym początku gry, gdy Ray obrabowuje nieprzytomnego protagonistę z jego ekwipunku.

Do następnego spotkania dochodzi przy Piaskowych Sosnach, przy którym Ray wyjawia, że dawno sprzedał ekwipunek bohatera, ale obiecuje wynagrodzić to Jaxowi, jeśli uda mu się przerwać wysyłanie listów gończych za jego głowę. Nie mając zbyt dużego wyboru, protagonista pomaga mu dostać się do Fortu i wyśledzić Wyatta rozsyłającego listy.

Po tym spotkaniu okazuje się, że to ktoś inny rozsyła listy, a protagonista wraz z Rayem wyruszają w podróż by uzbierać wszystkie z nich i znaleźć sprawcę. Okazuje się nim być Kleryk Walter, którego towarzysze zostali zamordowani przez Raya.

Po odnalezieniu sprawcy i osądzeniu go, Ray pomaga Jaxowi w jego dalszych podróżach, często wspomagając go mieczem, słowem, a nawet elexitem. Lubi wspominać swojego zaginionego brata Toma.

Podczas wykonywania głównej misji, okazuje się, że to Zardom zlecił zestrzelenie myśliwca Jaxa, a to Ray był za to odpowiedzialny. Zrobił to szantażowany przez Alba groźbą uśmiercenia brata.

W zależności od tego czy protagonista uśmiercił wcześniej Toma, czy odczarował go, stosunek Raya mocno wzrośnie lub zmaleje.

Poziom oziębłości bohatera, będzie miał kluczowe znaczenie odnośnie jego przetrwania. W końcowych misjach, Ray używa myśliwca Jaxa, po to by zniszczyć barierę Lodowego Pałacu. Jeśli oziębłość była niska, Ray przeżyje mówiąc, że taka akcja nadal nie spłaca jego długu. Jeśli protagonista nie ma odpowiednio niskiej oziębłości, Ray zginie.

Ciekawostki Edytuj

  • Ray jest jednym z niewielu towarzyszy, których protagonista musi zrekrutować.

Galeria

Jax spotyka Raya