FANDOM

Screen15

Stary Świat - ogólne określenie cywilizacji, która istniała na Magalanie przed uderzeniem Komety XJLY. Cywilizacja Starego Świata była wysoce rozwinięta technologicznie, używała m.in. pojazdów mechanicznych, prądu i telekomunikacji. Jednakże Stary Świat nie miał tego co współcześni mieszkańcy Magalana - magii.

HistoriaEdytuj

Niewiele wiadomo o historii przed uderzeniem Komety. Wiadomo że kiedy ją odkryto mieszkańcy szukali rozpaczliwie próby ocalenia swej cywilizacji. Wedle tego, co wiadomo przed Kometą w regionie znanych krain żyło miliony mieszkańców, możliwe nawet że miliardy na całym Magalanie. Na krótko przed uderzeniem ciała niebieskiego wojsko obaliło lokalny rząd wprowadzając stan wojenny i ewakuując najważniejszych oraz najbardziej wpływowych mieszkańców do schronów. Zderzenie z obiektem sprawiło, że zginęły miliardy, a przeżyli jedynie Ci, którzy uciekli do schronów.

Nowy Świat miał odziedziczyć ich dziedzictwo oraz zamieszkać pośród ruin, jednakże nowy z pierwiastków - elex - miał wyprzeć w większości stare materiały. Nie wszystko było jednak stracone - Berserkowie co prawda się cofnęli, ponieważ uznali że technologia i elex stały się przekleństwem, a ta pierwsza nie ocaliła cywilizacji; Banici dysponują współczesną względem nas technologią wydobytą z piasków Tavaru, a Albowie i Klerycy wykorzystali dawne urządzenia i nawet je ulepszyli.

W trakcie swojej podróży Jax odkrywa przeszłość Hybrydy, Starego Świata, a także swoją. Może znaleźć wiele notatek, a także zdjęć i nagrań, które pozwalają odkryć więcej o Starym Świecie. Odkrywa, że Hybryda był mieszkańcem Starego Świata i naprawdę nazywa się Adam Charles Dawkins i razem z Arvidem - naukowcem tamtych czasów, a prorokiem obecnych Kleryków i ich twórcą, brali udział w projekcie o nazwie Calaan. Była to wielka rakieta, jaka miała przewieźć najważniejszych i najbogatszych na inną planetę, celem odbudowy na takowej cywilizacji. Dawkins nie podzielał tego, więc zdecydował się o budowie po kryjomu kriokapsuły, gdzie miał nadzieję przetrwać apokalipsę, jednak do jego kryjówki dostał się elex, w wyniku czego zmienił się i stał się obecnym liderem Albów. Arvid stworzył z rakiety nowe bóstwo i zatarł większość śladów o prawdziwości Calaana. Pod koniec gry Hybryda wyjawia mu prawdę - Stary Świat został zniszczony przez Kometę, która była pociskiem obcej cywilizacji, jaka nadchodzi i ma zamiar zmienić Magalana. Jax, wiedząc że teraz to na jego barkach spada odpowiedzialność nie tylko planety, lecz także i ludzkości, decyduje się na ocalenie świata, zawiadamiając o odkryciu wszystkich przywódców frakcji, jak również towarzyszy.

KulturaEdytuj

Bazując na nagraniach i notatkach można się dowiedzieć że mieszkańcy Starego Świata byli politeistami. Ponadto ich cywilizacja nie była zbyt odmienna od naszej - po ulicach jeździły samochody, po niebie latały samoloty, wojsko posiadało czołgi, a w prostym domu można było znaleźć nawet komputer. Budynki były budowane z cegieł, betonu lub też metalu. Bazując na odkryciu prawdziwej tożsamości Calaana Stary Świat rozpoczął eksplorację kosmosu, a raczej dopiero co planował stworzenie stacji kosmicznej lub bazy księżycowej.

TechnologiaEdytuj

Stary Świat dysponował technologią w jednych miejscach wykraczającą poza dzisiejsze czasy, a w innych był zacofany. Wyprzedzał dzisiejsze frakcje pod względem możliwości przemieszczania się, jak np. samochody i transportery, ale nie posiadał dronów i robotów. Niemniej posiadał też to, czego nie ma współczesny Magalan - broń atomową. Ta potężna rzecz była poszukiwana szczególnie przez Banitów, ponieważ dawno temu Tavar był w rzeczywistości bazą wojskową z silosami nuklearnymi.

CiekawostkiEdytuj

  • Wiele z pojazdów przypomina realnie istniejące czołgi M1A1 Abrams, samochody Ford i GAZ, polskie FSO Warszawa M20, a obrazy przedstawiają prawdziwe lokacje.
  • Nagrania znalezione na Kontynencie wskazują na to, że na świecie panował chaos tuż przed zderzeniem.
  • Jeden z tekstów, a mianowicie zapis pracy 2711 mówi o tym, że nad niebem przeleciał jakiś niezidentyfikowany obiekt, jaki nie został przechwycony przez myśliwce. Możliwe że był to pojazd zwiadowczy Najeźdźców, jacy chcieli ocenić, czy Magalan był dobrą planetą na wysłanie komety z elexem.