FANDOM

Wszechserce

Wszechserce koło Abessy.

Wszechserce – tajemnicza roślina, która została odkryta i jest hodowana przez Berserków. Ma kształt kuli świecącej na żółto z zielonymi łodygami. Są też obiektem niezwykle ważnym w kulturze Berserków - w promieniu kilku kilometrów od nich ziemia zmienia się z jałowej w zdatną do uprawy, a na niej zaczynają rosnąć drzewa. Niestety Wszechserc jest niezwykle mało, rzadko kiedy pojedyncza roślinka jest w stanie wykiełkować na dojrzały egzemplarz. Młode przypominają ciemnoczerwone bulwy otoczone zielonymi łodygami, dojrzałe z kolei są olbrzymie na kilkadziesiąt metrów średnicy, a ich łodygi są grube niczym konary drzew.

Historia Edytuj

Założyciele Berserków przemierzali puste pola Magalanu. Wówczas natrafili na dziko rosnącą, niepodobną do żadnych bulwę. Badając ją dokładniej zauważyli że wszystko w promieniu kilku kilometrów od niego staje się pełne zieleni, przyroda odżywa, a cały elex jest wchłaniany właśnie w nie.

Ciekawostki Edytuj

  • Z Wszechserca można zrobić sok o niezwykłych właściwościach, jednak jego wytworzenie jest widziane przez Berserków jako bluźnierstwo.
  • Według informacji jakie można usłyszeć od OgrodnikówAlbowie niszczą ich rośliny natychmiast po tym jak podbiją dany teren, wyjaławiając teren i zmieniając go w lodowe pustkowia.